Kristin Krogstad Torgersen




Hviledag og treningsnikksnakk

  • 25.04.2015, 12:44

Denne helgen har jeg jobbhelg. Jeg skulle ønske vi hadde mer fri i helgene enn det vi kokker har, men dessverre så er det ikke sånn. Noen ganger er det helt greit å jobbe helg, men jeg kjenner at jeg mest har lyst på fri når fredagen kommer. 

Jeg jobber kveld i dag, så jeg vurderte sterkt om jeg skulle gå på trening. Jeg har egentlig hviledager i helgene. Fredag- søndag. Jeg trente i går, så det er ikke alltid jeg har hviledag på fredagene. det kommer an på om jeg jobber seint eller tidelig. Det er faktisk veldig viktig med hviledager når man trener masse. Så jeg har valgt helgen som min hviletid. Jeg har visse unntak, og noen ganger vil jeg trene på for eksempel en lørdag, men som oftest så er jeg trenefri i helgene. 



Jeg prøver å trene 4-5 dager i uken. Jeg har på en måte funnet min egen terapi i treningen. Har jeg en dårlig dag og går på trening, så føler jeg meg så utrolig mye bedre når jeg går ut fra treningsenteret. Jeg har veldig dårlig selvtillit, og trening hjelper mye på det også. Istedenfor å bare klage over kroppen min for sånn den ser ut, så jobber jeg beinhardt for å prøve å bli fornøyd. Jeg har fått mye resultater og det gjør så selvtilliten bare blir bedre og bedre for hver dag. Jeg kan ærlig innrømme at jeg er mye mer komfortabel med sånn jeg ser ut nå, enn sånn jeg så ut før. 

Da jeg begynte å trene for fult, så var meningen med treningen å gå ned i vekt. Jeg har nå i seinere tid merket at vekten har ingenting å si. Man går gjerne opp i vekt av å trene. Ikke fordi man blir tjukkere, men muskelmassen øker og musklene veier mer enn fett. Så ikke fortvil om du går opp i vekt av å trene. Det er ikke fettmassen som øker, det muskelmassen. OM MINDRE Du bare trener kondisjon og ikke muskler. 



Jeg har ikke noe treningsprogram, men like vell så gjør jeg det samme hver gang jeg er på trening. De fleste trener en og en del, som for eksempel mage den ene dagen, armer den andre dagen og bein/rumpe/lår den siste dagen. Men jeg trener alt på samme dag. Dette har faktisk funket for meg. Jeg har prøvd å dele opp dagene sånn at jeg skal trene en og en del. Men jeg klarer det ikke. Og så lenge dette funker for meg, så ser jeg ingen grunn til å forandre på det. 

Det første jeg gjør på treningen er å løpe 10-30 min. Det er ettersom hvor god tid jeg har til å trene. Løper jeg 10 minutter, da løper jeg virkelig. Haha. Jo kortere tid jeg har på mølla jo fortere løper jeg. Når jeg løper i 30 minutter så øker jeg hastighet hele tiden. Til jeg tilslutt løper så fort at jeg nesten snubler. hehe. Dette er da oppvarmingen. 

Deretter så trener jeg armene, rygg og bryst. Og etter det så trener jeg bein. Og til slutt mage. 

Siden jeg trener så mye, og har den jobben jeg har. Så er det veldig vanskelig å spise regelmessig. Jeg bruker da kosttilskudd. Dette er hva jeg bruker så og si hver dag.

(Betasol bruker jeg faktisk på grunn av jeg har psoriasis i hodebunnen. Det var noen som sa til meg at det hjalp å ta disse.)

Ellers spiser jeg mye egg, salat, melk, kylling osv. På jobb blir det mye små spising, dessverre. Jeg går liksom rundt ganske sulten på jobb, men man har ikke alltid tid til å spise, og da blir det heller bare litt små spising her og litt små spising der.  Nå runder jeg av, på tide med litt frokost kjenner jeg! Ha en fin lørdag folkens!

Fortell meg om dere/du trener :)
Hva trener du? og hvorfor? :)
 


  • Publisert i Blogg



  • sigrideline

    25.04.2015 kl.15:30

    Hærregud så pene bein og armer du har! Waaah, det lønner seg å trene! Flink er du! :) Titt gjerne innom bloggen min og følg meg! Jeg følger selvsagt tilbake! Ha en fortsatt fin lørdag!

    Fitnesskokken

    25.04.2015 kl.22:31

    jeg kjenner meg igjen i din situasjon. Jobber selv som kokk og vet hvor kjipt det er å måtte jobbe helger.. Men det er en del av yrket vi har valgt:-) trener selv man-fred og prøver å holde helgene treningsfrie, men er ikke alltid like lett. Kjenner det krible i kroppen på søndag kveld, da vil jeg bare tilbake på gymmet:-)

    jeg trener hovedsakelig styrke, bygge muskler:-) men har noen cardio dager også..

    Kristin Krogstad Torgersen

    25.04.2015 kl.23:17

    sigrideline: Tusen takk! Hyggelig å høre :) Skal ta meg en titt innom bloggen din :)

    Kristin Krogstad Torgersen

    25.04.2015 kl.23:18

    Fitnesskokken: Ja, det er sant :) Hehe, ja det kribler litt i kroppen her å på søndagen, men det er jo viktig med noen hviledager også :)

    Erik

    29.11.2016 kl.23:47

    Hei! Du har virkelig ingen grunn til å ha dårlig selvtillit! Kjempe flott kropp :) Også har du så fine føtter ! :) Det må du være stolt over !

    Skriv en ny kommentar






    Mitt navn er Kristin Krogstad Torgersen. Jeg er 21 år gammel og jeg kommer til å blogge om min hverdag som består av skole, trening og musikk. Jeg er også glad i å lage mat, ettrsom jeg er utdannt kokk, så jeg kommer også til å blogge om mat <3


    Norske blogger

    Arkiv


    Bloggdesign av



    hits