Kristin Krogstad Torgersen




Hviledag og treningsnikksnakk

  • 25.04.2015, 12:44

Denne helgen har jeg jobbhelg. Jeg skulle nske vi hadde mer fri i helgene enn det vi kokker har, men dessverre s er det ikke snn. Noen ganger er det helt greit jobbe helg, men jeg kjenner at jeg mest har lyst p fri nr fredagen kommer.

Jeg jobber kveld i dag, s jeg vurderte sterkt om jeg skulle g p trening. Jeg har egentlig hviledager i helgene. Fredag- sndag. Jeg trente i gr, s det er ikke alltid jeg har hviledag p fredagene. det kommer an p om jeg jobber seint eller tidelig. Det er faktisk veldig viktig med hviledager nr man trener masse. S jeg har valgt helgen som min hviletid. Jeg har visse unntak, og noen ganger vil jeg trene p for eksempel en lrdag, men som oftest s er jeg trenefri i helgene.



Jeg prver trene 4-5 dager i uken. Jeg har p en mte funnet min egen terapi i treningen. Har jeg en drlig dag og gr p trening, s fler jeg meg s utrolig mye bedre nr jeg gr ut fra treningsenteret. Jeg har veldig drlig selvtillit, og trening hjelper mye p det ogs. Istedenfor bare klage over kroppen min for snn den ser ut, s jobber jeg beinhardt for prve bli fornyd. Jeg har ftt mye resultater og det gjr s selvtilliten bare blir bedre og bedre for hver dag. Jeg kan rlig innrmme at jeg er mye mer komfortabel med snn jeg ser ut n, enn snn jeg s ut fr.

Da jeg begynte trene for fult, s var meningen med treningen g ned i vekt. Jeg har n i seinere tid merket at vekten har ingenting si. Man gr gjerne opp i vekt av trene. Ikke fordi man blir tjukkere, men muskelmassen ker og musklene veier mer enn fett. S ikke fortvil om du gr opp i vekt av trene. Det er ikke fettmassen som ker, det muskelmassen. OM MINDRE Du bare trener kondisjon og ikke muskler.



Jeg har ikke noe treningsprogram, men like vell s gjr jeg det samme hver gang jeg er p trening. De fleste trener en og en del, som for eksempel mage den ene dagen, armer den andre dagen og bein/rumpe/lr den siste dagen. Men jeg trener alt p samme dag. Dette har faktisk funket for meg. Jeg har prvd dele opp dagene snn at jeg skal trene en og en del. Men jeg klarer det ikke. Og s lenge dette funker for meg, s ser jeg ingen grunn til forandre p det.

Det frste jeg gjr p treningen er lpe 10-30 min. Det er ettersom hvor god tid jeg har til trene. Lper jeg 10 minutter, da lper jeg virkelig. Haha. Jo kortere tid jeg har p mlla jo fortere lper jeg. Nr jeg lper i 30 minutter s ker jeg hastighet hele tiden. Til jeg tilslutt lper s fort at jeg nesten snubler. hehe. Dette er da oppvarmingen.

Deretter s trener jeg armene, rygg og bryst. Og etter det s trener jeg bein. Og til slutt mage.

Siden jeg trener s mye, og har den jobben jeg har. S er det veldig vanskelig spise regelmessig. Jeg bruker da kosttilskudd. Dette er hva jeg bruker s og si hver dag.

(Betasol bruker jeg faktisk p grunn av jeg har psoriasis i hodebunnen. Det var noen som sa til meg at det hjalp ta disse.)

Ellers spiser jeg mye egg, salat, melk, kylling osv. P jobb blir det mye sm spising, dessverre. Jeg gr liksom rundt ganske sulten p jobb, men man har ikke alltid tid til spise, og da blir det heller bare litt sm spising her og litt sm spising der. N runder jeg av, p tide med litt frokost kjenner jeg! Ha en fin lrdag folkens!

Fortell meg om dere/du trener :)
Hva trener du? og hvorfor? :)


  • Publisert i Blogg



  • sigrideline

    25.04.2015 kl.15:30

    Hrregud s pene bein og armer du har! Waaah, det lnner seg trene! Flink er du! :) Titt gjerne innom bloggen min og flg meg! Jeg flger selvsagt tilbake! Ha en fortsatt fin lrdag!

    Fitnesskokken

    25.04.2015 kl.22:31

    jeg kjenner meg igjen i din situasjon. Jobber selv som kokk og vet hvor kjipt det er mtte jobbe helger.. Men det er en del av yrket vi har valgt:-) trener selv man-fred og prver holde helgene treningsfrie, men er ikke alltid like lett. Kjenner det krible i kroppen p sndag kveld, da vil jeg bare tilbake p gymmet:-)

    jeg trener hovedsakelig styrke, bygge muskler:-) men har noen cardio dager ogs..

    Kristin Krogstad Torgersen

    25.04.2015 kl.23:17

    sigrideline: Tusen takk! Hyggelig hre :) Skal ta meg en titt innom bloggen din :)

    Kristin Krogstad Torgersen

    25.04.2015 kl.23:18

    Fitnesskokken: Ja, det er sant :) Hehe, ja det kribler litt i kroppen her p sndagen, men det er jo viktig med noen hviledager ogs :)

    Erik

    29.11.2016 kl.23:47

    Hei! Du har virkelig ingen grunn til ha drlig selvtillit! Kjempe flott kropp :) Ogs har du s fine ftter ! :) Det m du vre stolt over !

    Skriv en ny kommentar






    Mitt navn er Kristin Krogstad Torgersen. Jeg er 21 r gammel og jeg kommer til blogge om min hverdag som bestr av skole, trening og musikk. Jeg er ogs glad i lage mat, ettrsom jeg er utdannt kokk, s jeg kommer ogs til blogge om mat <3


    Norske blogger

    Arkiv


    Bloggdesign av



    hits